آموزش مرحله به مرحله ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

باربیکیو-سنگی

این روز‌ها داشتن باربیکیو در فضای باز و حیاط خانه‌های ویلایی، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. داشتن یک فضای مجزا برای آشپزی و وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان، می‌تواند لذت دورهمی را دو چندان کند. به همین دلیل بسیاری از طراحان، انواع مختلف باربیکیو را با متریال‌های گوناگونی ساخته‌اند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های باربیکیو در فضای باز خانه‌های ویلایی، باربیکیو با بلوک سیمانی است. اگر شما هم برای خانه ویلایی خود باربیکیو سیمانی را انتخاب کرده‌اید، همراه ما بمانید. چرا که می‌خواهیم به آموزش گام به گام ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی بپردازیم.

مراحل ساخت باربیکو با بلوک سیمانی در فضای باز

تصور گذراندن تعطیلات و سفر بدون باربیکیو، کباب و آتش بسیار دشوار است. پس اگر می‌خواهید لذت کباب کردن غذا روی آتش برای شما دوچندان شود، چرا ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی را امتحان نکنید. ساخت این نوع از باربیکیو بسیار ساده بوده و البته نسبت به سایر کباب‌پز‌ها از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار است. بلوک سیمانی از اصلی‌ترین متریال‌های ساخت‌و‌ساز بوده و در اندازه‌ها و ابعاد‌های متنوعی کاربرد دارد. بلوک‌های سیمانی عایق مناسبی برای حرارت بوده و استفاده از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در مصالح می‌شود. طبیعی است که بعد از اتمام ساختمان‌سازی، تعدادی بلوک سیمانی اضافه بیاید؛ آن‌ها را نگه دارید و با آموزشی که در ادامه می‌گوییم، بهترین باربیکیو را برای خود بسازید.

ساخت-باربیکیو-با-سنگ

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: بلوک سبک طرحدار بخریم یا معمولی؟

مرحله اول: تعیین مکان ساخت باربیکیو بلوک سیمانی

در اولین قدم برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی، باید نقشه و مکان سازه مورد نظر را تعیین کنید. محل انتخابی شما باید دارای زهکشی مناسب بوده و به آب سایر امکانات دیگر، برای پخت‌و‌پز آسان دسترسی داشته باشد. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، باید اندازه باربیکیو را هم مشخص کنید. اندازه مناسب باربیکیو با بلوک سیمانی باید حداقل 178 سانتی‌متر در 83 سانتی‌متر باشد؛ با استفاده از متر و گونیا این اندازه‌ها را روی زمین مورد نظر علامت زده و از صاف بودن خطوط مطمئن شوید. فراموش نکنید که باربیکیو بلوک سیمانی باید حتما دودکش و سایبان هم داشته باشد. اندازه دودکش باربیکیو باید حداقل 43 سانتی‌متر در 53 سانتی‌متر باشد. با مشخص کردن دقیق ابعاد و اندازه باربیکیو، می‌توانید به صورت تقریبی تعداد بلوک سیمانی مورد نیاز خود را تخمین بزنید.

[elementor-template id=”859″]

مرحله دوم: ساخت پایه باربیکیو در باغ و فضای باز

برای ساختن پایه باربیکیو عمقی به اندازه 25 سانتی‌متر در 30 سانتی‌متر از ناحیه‌ای که به تازگی مشخص کرده‌اید را حفر کنید. مخلوطی یکدست از 2/1 شن و 2/1 ماسه را در پایه باربیکیو بریزید؛ به طور معمول این مخلوط باید پس از 24 ساعت خشک شود. پس از خشک شدن پایه و هموار شدن سطح زمین باید ساخت ملات را شروع کنید.

باربیکیو-با-بلوک-بتنی

 

مرحله سوم: چیدن دیوار بلوک سیمانی باربیکیو

حالا باید ماسه و سیمان را به نسبت 1 به 5 ترکیب کرده و بعد ملات را در ردیف دیواره‌ها بکشید. اکنون  باید ردیف به ردیف، بلوک‌های سیمانی را در کنار یکدیگر چیده و دیواره‌های باربیکیو سیمانی را بسازید. بعد از چیدن بلوک‌های سیمانی کنار یکدیگر، بین آن‌ها را با ملات مخصوص پر کنید. توجه داشته باشید، گاهی اوقات ابعاد و اندازه باربیکیو به گونه‌ای است که مجبور خواهید بلوک سیمانی را نصف کنید. همچنین هرگز باربیکیو را به دیوار نچسبانید، همیشه باید مقداری فضا در پشت باربیکیو سیمانی، برای رسیدن اکسیژن به پروسه سوخت بگذارید. برای تعیین ارتفاع دیواره باربیکیو، قد خود را استاندارد قرار داده و ارتفاع آن را کمی بالا‌تر ببرید. هر گوشه از باربیکیو، باید عمود و دقیقا با زاویه 90 درجه باشد، چرا که در نهایت باربیکیو باید به شکل مربع یا مستطیل باشد.

برای خرید انواع بلوک سبک و خرید بلوک سیمانی سبک وارد صفحه روبرو شوید: بلوک سبک

مرحله چهارم: نصب دودکش سیمانی باربیکیو

اکنون باید از 7 بلوک سیمانی برای ساخت و چیدمان دودکش استفاده کنید؛ دهانه ورودی دودکش باید دقیقا روبروی قسمت سینی کباب‎‌پز باربیکیو باشد تا جریان هوا به درستی وارد و خارج شود.

[elementor-template id=”859″]

مرحله پنجم: ساخت منقل کباب و پیشخوان

برای خشک شدن ملات دیواره‌ها و دودکش، بسته به شرایط آب‌و‌هوایی حداقل 48 ساعت زمان نیاز است. بعد از خشک شدن سازه می‌توانید منقل یا کباب‌پز را داخل باربیکیو بلوک سیمانی قرار دهید. در انتهای کار نیز می‌توانید از چند بلوک سیمانی دیگر یا آجر به عنوان میز کار استفاده کنید. این ایده هم باربیکیو سیمانی را زیبا‌تر کرده هم مکانی برای راحتی و استراحت بیشتر به شما می‌دهد. همانطور که مشاهده کردید، برای ساخت باربیکیو با بلوک ساختمانی نیازمند به دانستن حداقل مهارت در بنایی هستید. اما به طور کلی بهتر است، برای به حداقل رساندن خطرات ساخت این پروسه را به افراد ماهر بسپارید. در هنگام ساخت باربیکیو در فضای باز، نورپردازی و انتخاب روشنایی را فراموش نکنید. چراغ‌های اطراف باربیکیو باید علاوه‌بر مشخص کردن کلی محیط، آشپزی و مسیر رفت‌و‎آمد را نیز برای شما روشن کنند.

ساخت-منقل-با-بلوک-سیمانی

ساخت باربیکیو خانگی محکم و زیبا با بلوک سیمانی

در این مقاله شما را با مرحله به مرحله ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی آشنا کردیم. ساخت باربیکیو در فضای باز علاوه‌بر کاربردی بودن، باعث زیبایی و لوکس به نظر رسیدن بهتر و بیشتر محیط هم می‌شود. منقل و باربیکیو سیمانی بیشتر به دلیل شکل و مدل زیبایی که دارند در محیط‌های ویلایی بسیار پرطرفدار هستند. شما می‌توانید برای سفارش و خرید انواع بلوک سیمانی به سایت محصولات بتنی کندو مراجعه کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در مورد انتخاب و خرید بلوک سیمانی با شماره تلفن 09027770902 تماس بگیرید. اگر سوال یا تجربه‌ای درباره ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *