سوالات متداول بلوک سبک کندو | لیکا و سفال

بلوک سبک کندو در چه ضخامت هایی تولید میشود؟

بلوک های کندو در ضخامت های اسمی دیوار های 7 ، 10 ، 15 ، 20 به صورت بلوک های کامل و نیمه تولید میشود. برای اطلاعات بیشتر به لیست محصولات بلوک کندو مراجعه شود.

 

ارسال بلوک های سبک کندو به چه صورت و در چه زمان هایی میباشد؟

بلوک های کندو طبق سفارش مشتری به صورت فله و پالت شده ارسال میشود. مجموعه با در اختیار داشتن چهار عدد کامیونت (خاور) قابلیت ارسال بار در همه ساعات شبانه روز را دارا میباشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعداد بلوک بارگیری در کامیونت (خاور) و پالت به لیست محصولات بلوک کندو مراجعه شود.

 

جداره بلوک های سبک کندو چه مقدار میباشد؟

تمامی بلوک های تولید شده در این مجموعه دارای جداره 25 میلیمتری ، که کمینه استاندارد میباشد تولید میشود.

 

مقدار پرت بلوک کندو هنگام ارسال و حمل بار چه مقدار است؟

پرت بلوک کندو به دلیل استحکام بالا در هنگام حمل و ارسال نا چیز میباشد (کمتر از 1%) و معیار شمارش تعداد بلوک های سالم بعد از تخلیه میباشد . بلوک های شکسته قابل عودت به مجموعه میباشند . تمامی بلوک های عودت داده شده از تعداد ذکر شده در خروجی کسر خواهد شد.

 

نما بلوک های کندو چگونه است؟

قالب های خط تولید کندو توانایی تولید بلوک با نمای فاق و زبانه (نر و ماده یا کام و زبانه) و دو سر کام ( دو سرماده) را دار میباشد و با سفارش مشتری قابل تغییر میباشد و هر دو محصول با قیمت واحد عرضه میشود. برای مشاهده هر تصاویر تفاوت این دو مدل میتوانید به به لیست محصولات بلوک کندو مراجعه کنید.

 

چه تفاوتی بین بلوک کندو با سفال وجود دارد؟

-سرعت اجرای بالاتر به دلیل ابعاد (طول بیشتر، به طور مثال در تیغه 10 که دارای طول 40 سانتی متر میباشد به جای دو سفال به ابعاد 10*20*20 میباشد که سرعت اجرا را بسیار بالا می برد).

-ضریب هدایتی حرارتی سفال در حدود 2/1 وات بر متر درجه کلوین میباشد. این در حالی است که این ضریب برای بتن سبک مورد استفاده در بلوک های کندو با چگالی 800 کیلوگرم بر متر مکعب 25/0 میباشد (اعداد ذکر شده برای بلوک با سبکدانه پوکه معدنی میباشد ). این ضریب بیانگر این مطلب است که بلوک کندو دارای مقاومت حرارتی 5 برار سفال میباشد.

-کاهش وزن تمام شده ساختمان و مشکلات کمتر در حین اجرا تاسیسات. جهت عبور تاسیسات با سفال مشکل خرد شدن و پرت بیش از حد را داریم و این در حالی است که در استفاده از بلوک کندو با این مشکل مواجه نمیشویم.

-شکستگی ناچیز (کمتر از 1%) در مقایسه با سفال در هنگام بارگیری و حمل سفارش.

-کم شدن و گاه حذف لایه گچ و خاک بدلیل صاف بودن دیواره و جذب آب استاندارد بلوک.

 

طرح اختلاط بلوک کندو با سبکدانه پوکه معدنی چگونه میباشد؟

تولید در این دسته از محصولات از سبکدانه پوکه معدنی پومیس (یا همان پوکه سفید رنگ بستان آباد تبریز) با دانه بندی 0-14 میلیمتر ، سیمان تیپ2 ساوه (در بلوک های به ابعاد 10*20*40 به مقدار 100/1 کیلوگرم و در بلوک های به ابعاد 15*20*50 به مقدار 800/1 کیلوگرم ) و آب میباشد. در تولید این دسته از محصولات هیچ گونه ماسه به هیچ اندازه ای مصرف نمیشود.

 

طرح اختلاط بلوک کندو با سبکدانه لیکا چگونه میباشد؟

تولید در این دسته از محصولات از سبکدانه پوکه صنعتی لیکا (پوکه تولید شده در کارخانه لیکا واقع در ساوه) با ترکیبی از دانه های 3-8 میلیمتر به عنوان ریزدانه و 4-10 میلیمتر به عنوان درشت دانه ، سیمان تیپ 2(در بلوک های به ابعاد 10*20*40 به مقدار 200/1 کیلوگرم و در بلوک های به ابعاد 15*20*50 به مقدار 900/1 کیلوگرم ) ماسه بادی با دانه های 0-6 میلیمتر و آب میباشد. نسبت سبک دانه لیکا به ماسه به ترتیب 70 % به 30 % میباشد که همان طرح اختلاط بلوک های شرکت لیکا میباشد.

چرا قیمت لیکای تولید شده در محصولات بتنی کندو ارزان تر از بلوک لیکای تولید شرکت لیکا میباشد؟

قالبهای موجود در خط تولید محصولات بتنی کندو، بلوک هایی با جداره 25 میلیمتر تولید میکنند. اما این جداره در محصولات شرکت لیکا 35 میلیمتر میباشد. سبک تر بودن و جداره ی کمتر دلیل ایت اختلاف قیمت میباشد.

 

آیا امکان ترک در دیواره های اجرا شده با بلوک کندو وجود دارد؟

ایجاد ترک در دیوار ها به چند عامل بستگی دارد که در ذیل به شرح توضیح داده شده است:

-استفاده از بلوکی که خشک نباشد. محصولات بتنی کندو با فضای بزرگ دپو همیشه سعی داشته بلوک های خشک را به پروژه ها ارسال نماید.

-بلوک هایی که جداره آنها کمتر از 25 میلیمتر باشد. وزن ناشی از بلوک های بالاتر باعث فشار بیش از حد شده و چون سطح مقطع کمتری (هر چقدر هم که ملات خوبی در ساخت آنها استفاده شده باشد) نسبت به بلوک های با جداره 25 میلیمتر دارند ، که در دراز مدت باعث ترک میشوند.

-استفاده از مصالح مختلف در اجرای یک دهنه (به طور مثال استفاده از سفال و بلوک کندو در یک دهنه) ، زیرا مصالح مختلف دارای جذب آب متفاوتی هستند و وقتی کنار هم قرار میگیرند باعث ترک میشوند.

-در صورتی که در سازه های فلزی ، سازه با رابیتس یا توری مرغی پوشیده نشده باشد در محل اتصال دیوار به سازه باعث ترک خواهد شد.

-ضخامت گچ و خاک زیاد.

-رعایت نکردن ارتفاع مجاز دیوار چینی.

-نشست کلی سازه.

آیا میتوان بدون استفاده از گچ و خاک ، روی بلوک های کندو گچ سفیدکاری را اجرا کرد؟

بله ، در صورتی که دیوار کار شده با بلوک کندو ، با دقت بالا شاغول شده باشد این امر میسر میباشد.

 

چه تفاوتی بین بلوک کندو و بلوک های گازی وجود دارد؟

-بلوک های کندو در ابعاد متفاوتی تولید شده در صورتی مه بلوک های گازی در ابعاد ثابتی تولید شده و برای برش آن به اره نیاز میباشد که سبب پرت زمان در اجرای فعالیت دیوارچینی میباشد.

-ضریب جمع شدگی در بلوک های کندو نسبت به ضریب جمع شدگی در بلوک های گازی پایین تر است که موجب جلوگیریاز ترک میباشد.

-بلوک کندو به غیر بعضی روزهای خیلی گرم نیاز به زنجاب کردن ندارد که در بلوک های گازی اینطور  نمیباشد و حتما بعد از اجرا میبایست زنجاب شود.

– دیواره های اجرا شده با بلوک کندو دارای ایستایی بالایی نسبت به تجهیزات نصب شده میباشد که در بلوک های گازی پس از مدتی با لق شدگی مواجه خواهیم شد.

-از لحاظ قیمتی ، بلوک کندو (هم پوکه معدنی و هم لیکا)قیمت پایین تری نسبت به بلوک های گازی دارند. برای اطلاع از این تفاوت به جدول مقایسه قیمت مصالح دیوار چینی را ملاحظه کنید.

 

مقاومت فشاری بلوک کندو چقدر است؟

مقاومت فشاری بلوک کندو در یک نمونه 15*20*50 که توسط آزمایشگاه همکار استاندارد انجام شده 28 کیلو گرم بر متر مربع میباشد که کمینه آن مطابق شماره 7782 استاندارد ملی ایران 25 کیلو گرم بر متر مربع میباشد.

جذب آب بلوک کندو چقدر است؟

جذب آب بلوک کندو در یک نمونه 15*20*50 که توسط آزمایشگاه همکار استاندارد انجام شده 255 کیلو گرم بر متر مکعب میباشد که حداکثر آن مطابق شماره 7782 استاندارد ملی ایران 288 کیلو گرم بر متر مکعب میباشد.

 

برای دیواره های خارجی ساختمان چه ابعادی از بلوک کندو پیشنهاد میشود؟

برای اجرای دیواره ای پیرامونی بلوک سه جداره به ضخامت اسمی 15 سانتی متر و بلوک دو جداره به ضخامت اسمی 20 و 15 سانتی متری توصیه میشود. برای اطلاعات بیشتر به جزئیات اجرای دیواره ها مراجعه شود.

 

برای تیغه های داخلی ساختمان چه ابعادی از بلوک کندو پیشنهاد میشود؟

برای فضاهای داخلی ساختمان بلوک دو جداره به ضخامت اسمی 10 سانتی متر ، سرویس های بهداشتی و دور آسانسور بلوک دو جداره به ضخامت اسمی 7 سانتی متر و دیوار های جدا کننده واحد ها سه جداره به ضخامت اسمی 15 یا دو دیوار با بلوک دو جداره به ضخامت اسمی 10 و یک لایه یونولیت در بین آنها توصیه میشود. برای اطلاعات بیشتر به جزئیات اجرای دیواره ها مراجعه شود.