بلوک سه جداره

بلوک سه جداره چیست و کاربردهای آن کدامند؟

بلوک های سه جداره نوعی از بلوک سیمانی سبک یا سنگین توخالی هستند که به موازات دو جدار طولی بیرونی یک جدار در داخل بلوک دارند. وجود این جداره وسط بلوک خواص عایق حرارتی و صوتی بلوک را افزایش داده و در هنگام عبور تاسیسات و شیارزنی مقاومت بیشتری به بلوک میدهد.

انواع بلوک‌های سه جداره

بلوک‌های سه جداره به دو نوع بلوک‌های سه جداره با پوکه صنعتی و بلوک‌های سه جداره با پوکه معدنی تقسیم بندی می‌شوند. البته در ساخت و سازهای امروزی، به مراتب بیشتر از بلوک‌های سه جداره با وزن سبک استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: پوکه معدنی چیست و چه کاربردی دارد؟

ابعاد بلوک سه جداره

بلوک های سه جداره میتوانند در عرض های مختلف تولید شوند و بالطبع هرچه عرض بلوک سه جداره بیشتر شود به لحاظ مقاومت حرارتی و صوتی عملکرد آن بهتر میشود.

کاربردهای بلوک سه جداره

با توجه به عرض بلوک 3 جداره و نتایج آزمایشات صوت و حرارت معتبر میتوان از آن ها بین 2 واحد ساختمانی ، دیوار بیرونی ساختمان مجاور گذر اصلی، دیوار اطراف آسانسور و راه پله و اقلیم های سرد و گرم استفاده نمود. در به کار بردن این بلوک ها حتما مقررات ملی ساختمان مربوطه با نتایج آزمایشی معتبر میبایست تطبیق داده شود. این بدان معناست که صرف سه جداره بودن یک بلوک به تنهایی نمیتواند تامین کننده نیازهای حرارتی و صوتی یک ساختمان باشد.




با ما تماس بگیرید

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در مورد محصولات با شماره تلفن 09027770902 تماس حاصل فرمائید.

 

 

مواد تشکیل دهنده بلوک سه جداره

بلوک‌های سه جداره از آب، سیمان و پوکه معدنی یا صنعتی، بسته به نوع بلوک، ساخته می‌شوند. هر آن قدر که این بلوک‌ها سبک‌تر ساخته شده باشند، به لحاظ کاربری و کارایی در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت.

تفاوت بلوک سه جداره و دو جداره چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، بلوک‌های سه جداره در اکثر مواقع بهترین جایگزین برای بلوک‌های دو جداره هستند. اما ببینیم چه چیزی باعث می‌شود که سازندگان معتبر ساختمانی، استفاده از این بلوک‌های سه جداره را ترجیح بدهند.

بلوک سیمانی سبک دو جداره 10 سانتی(20*10*20 )

بلوک سبک سیمانی دو جداره با ابعاد 7*20*40

سطح مقاومت فشاری بالاتر در بلوک سه جداره

بلوک‌های سه جداره به لحاظ ساختاری خود، دارای سطح مقاومت فشاری بالاتری در مقایسه با انواع دو جداره هستند. با این حساب عجیب نیست که در ساخت و ساز بناهای مختلف به دلیل نیاز به برخورداری از سطح مقاومت فشاری بالاتر، این بلوک‌ها ترجیح داده شوند. از سوی دیگر در هنگام عبور تاسیسات و شیار زنی به در صورت تخریب یک جدار بلوک، دو جدار باقی میمانند.

بلوک سه جداره، عایق صوتی برتر

به علت وجود یک جداره داخلی نسبت به بلوک های دوجداره، بلوک های سه جداره کاهش صوت بهتری در برابر انتقال صدای هوابرد و کوبه ای دارند.

برتری در زمینه عایق حرارتی

در بلوک سه جداره  کوچک تر شدن باکس هوای محبوس داخل بلوک وکاهش همرفت و همچنین یک جدار اضافی داخل بلوک عواملی هستند که بلوک سه جداره با عرض مشخصی را نسبت به بلوک دو جداره با همان عرض در زمینه کاهش انتقال حرارت کارآمدتر میکنند.

سخن پایانی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بلوک سه جداره در مقایسه با بلوک دو جداره دارای مزایای بیشتری بوده و انتخاب اول سازندگان برتر در حوزه ساخت و ساز بناهای ساختمانی می‌باشد. شما در این زمینه چه اطلاعاتی دارید و چه مزایای دیگری را برای این بلوک‌های سبک و سنگین اضافه می‌کنید؟